Endelig var godfølelsen der igjen!

Du vet de treningsøktene hvor du kobler resten av verden ute, og bare gjør det du skal med GLEDE? DET har jeg savnet ganske lenge nå!

De siste årene har jeg nesten vært litt bortskjemt når det gjelder treningsglede. Jeg kan telle på en hånd hvor mange dager det har vært ordentlig tungt å komme seg på trening. Uansett humør, eller hvor travelt det har vært, så har jeg allikevel hatt lyst til å trene.

Men…de siste månedene har ikke treningsgleden vært like tilstede, og jeg er ikke helt sikker på hvorfor.

Jeg har kommet meg avgårde fordi jeg vet at jeg har utrolig godt av det, men lysten har ikke vært der. Alt har føltes tyngre, og til tider kjedelig.

Når jeg sto opp i dag tenkte jeg at nok er nok! På 5 minutter satte jeg opp en økt som skulle vise seg å være en suksess 

Økta så slik ut (sett x reps): 

A1) Zercherbøy 4×8

A2) Nedtrekk 4×8

A3) Hiptrust 4×8

A4) En arms kettlebell press 4×8

Jeg gikk fra en øvelse til den neste, med korte pauser mellom. Sirkelen på 4 runder tok meg knappe 30 minutter å gjennomføre. Kroppen bare gjorde jobben, og hodet rakk ikke å protestere, tenke, gruble eller stresse. 

Endelig – ei god treningsøkt og jeg føler meg kjempebra!

Økten i dag fikk meg til å innse en ting: det viktigste for meg er at treningen er et positivt avbrekk i hverdagen. Når man kan en del om trening, og ofte leser om hva som er “best” for andre, så er det fort gjort å rote seg bort og ikke ha peiling på hva som er best for deg. 

Så fra nå av skal jeg heller begynne å følge intuisjonen min, og så tilpasse treningen mer etter dagsformen og hva jeg kjenner kroppen min vil ha best av i dag. Planen er rett og slett å ikke følge noen plan 😉 

Noen dager kan det bli lave reps, få øvelser og mange sett. Noen dager kan det bli en sirkeltrening som den over her. Og noen dager kan det ganske enkelt være at jeg dropper styrketreninga uten dårlig samvittighet, og kanskje går meg en tur for å klarne tankene og få brukt kroppen på en helt annen måte. 

Hva med deg? Kjenner du også at treninga kan være utfordrende eller kjedelig innimellom – og i så fall hvordan løser du det?

Klem Ingeborg

Jeg setter stor pris på at du deler!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *